Grupa II – Rodzinka Misia Ptysia

Rodzinka Misia Ptysia

misie-img

Godziny pracy oddziału:

od 7:00 do 17:00

 

 


Nauczycielki:

 mgr Teresa Gaińska

mgr Mał‚gorzata Wróblewska

Pracownik obsługi:

Anna Radiwoniuk


Drodzy Rodzice

Na przełomie października i listopada po wstępnej obserwacji dzieci   odbędą się  dla Państwa konsultacje indywidualne podczas, których  będziemy mogli porozmawiać o postępach, sukcesach i ewentualnych trudnościach naszych pociech. Ze względów organizacyjnych prosimy o wcześniejsze  uzgodnienie terminu konsultacji  z nauczycielkami grupy .

          Zachęcamy także do dzielenia się swoimi przemyśleniami , spostrzeżeniami dotyczącymi rozwoju  i umiejętności dziecka,  jego  mocniejszych    i słabszych stron  podczas indywidualnych konsultacji odbywających się w razie potrzeb.

TEMATYKA NA PAŹDZIERNIK

 I NADESZŁA JESIEŃ- LIŚCIE MALOWANE POD DRZEWAMI ROZSYPANE

Poznamy charakterystyczne cechy i zjawiska związane z jesienią. Podczas spacerów obserwować będziemy  zmiany  zachodzące w przyrodzie i spróbujemy je nazwać.   Odgłosy tej pory roku posłużą do ćwiczeń słuchowych, ortofonicznych.  Nauczymy dzieci  wielu zabaw w języczka wędrowniczka, który robi porządki: dmucha na liście, wymiata je oraz robi różne ciekawe figle. Poukładamy rytmy z materiału przyrodniczego, ćwicząc tym samym uwagę, pamięć i spostrzegawczość.

II JABŁKA , ŚLIWKI I MORELE , W SADZIE  JEST OWOCÓW WIELE

Tydzień będzie obfitował w wiele zabaw badawczych, ruchowych, językowych, plastycznych związanych z poznawaniem owoców. Zapoznamy się  z różnymi  cechami owoców  oraz miejscem ich pochodzenia- sadem.

III WITAMINY HOP! DO BRZUSZKA , I MARCHEWKA I PIETRUSZKA

Ten tydzień będzie obfitował w wiele zabaw badawczych, ruchowych, plastycznych, językowych związanych z poznawaniem warzyw. Wybierzemy się na wycieczkę i sprawdzimy co się dzieje na straganie w dzień targowy.

IV MOJE MIASTO –BIAŁYSTOK

W tym tygodniu rozwijać będziemy zainteresowania  kulturą  i tradycją  naszego regionu poprzez różne formy  zabaw i zajęć.

 „Jesienny deszczyk”

 Jesienny deszczyk,  deszczyk jesienny

znów z nieba lecą, drobne kropelki.

Spadają z chmurek, rytm wybijają ,

gdy dotkną ziemi, tak nam śpiewają:

Ding, ding , ding

Kapu, kapu, kap

Ding, ding, ding

Kapu, kapu , kap

 

WIERSZ „JARZYNOWY TEATRZYK”

Na co przyda się pietruszka?

 My ją zmienimy w Kopciuszka,

Królewicz będzie z marchewki,

 A z kukurydzy- wróżka.

Z dyni zrobimy karetę,

 Ogórek będzie Stangretem,

A listki?

W naszym teatrze każdy liść będzie biletem.

 

 

 


Język angielski  English

October / Październik

Farm Animals / Zwierzęta gospodarskie

Cow – krowa

Pig – świnia

Horse – koń

Dog – pies

Cat – kot

Duck – kaczka

Sheep – owca

Goat – koza

Mouse – mysz

Rabbit – królik

 

Shapes / Kształty

Circle – koło

Oval – owal

Diamond – romb

Heart – serce

Rectangle – prostokąt

Square – kwadrat

Star – gwiazda

Triangle – trójkąt

 

Halloween

Pumpkin – dynia

Ghost – duch

Skeleton – szkielet

Witch – czarownica

Spider – pająk

Black cat – czarny kot

Candy – cukierek

 

 

 


SZCZEGÓŁOWY  ROZKŁAD DNIA GRUPY II

7.30- 8.15

  • Schodzenie się dzieci
  • Gry i zabawy usprawniające mowę i myślenie dzieci
  • Zabawy indywidualne dzieci w dowolnie dobranych grupach w kącikach zainteresowań
  • Rozmowy okolicznościowe z dziećmi
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela.
  • Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierająca rozwój dziecka.
  • Prace porządkowe

8.15-8.30

  • Zabawy ruchowe i ze śpiewem,

8.30-9.00

  • I śniadanie, czynności samoobsługowe, opiekuńcze ( prawidłowe posługiwanie się łyżką, kulturalne spożywanie posiłku)

9.00- 9.30

  • Zajęcia wychowawczo- dydaktyczne z całą grupą
  • Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę : ruchowe, artystyczne, intelektualne, językowe, logiczno-matematyczne, przyrodnicze

9.30-10.30

  • Zabawy swobodne  dzieci wg własnych pomysłów z wykorzystaniem dostępnych zabawek oraz organizowane przez nauczycielkę

10.30-11.30

  • Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w części organizowane przez nauczycielkę
  • Spacery, ( obserwacja przyrody, najbliższego otoczenia)
  • Zabawy na sali gimnastycznej ( w sytuacji niesprzyjającej aury)- Zabawy ruchowe, gimnastyczne oraz w Sali  gr I – zabawy tematyczne, okazje edukacyjne, metoda projektu, eksperymenty i zabawy badawcze
  • Czynności samoobsługowe, porządkowe, higieniczne, przygotowanie do drugiego śniadania
  • Rytmika (piątek)

11.30- 12.00

  • II śniadanie, czynności samoobsługowe, przygotowanie do leżakowania, załatwianie potrzeb fizjologicznych, samodzielne rozbieranie się, wieszanie ubrań na krzesełku

12.00- 14.00

  • Odpoczynek dzieci- relaks, wyciszenie i odprężenie, słuchanie bajek, relaksującej muzyki

14.00- 14.30

  • Czynności samoobsługowe, higieniczne po odpoczynku, muzykoterapia
  • Obiad- samodzielne zjadanie całej porcji, zachęcanie do zjadania sałatek

14.30- 15.30

  • Aktywność własna dzieci w sali lub  w ogrodzie przedszkolnym
  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę
  • Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i wymagającym wsparcia w różnych obszarach
  • prace porządkowo – użyteczne
  • Ćwiczenia utrwalające zdobyte umiejętności
  • Rozchodzenie się dzieci