Grupa II – Rodzinka Misia Ptysia

Rodzinka Misia Ptysia

misie-img

Godziny pracy oddziału:

od 7:00 do 17:00

 

 


Nauczycielki:

 mgr Teresa Gaińska

mgr Mał‚gorzata Wróblewska

Pracownik obsługi:

Anna Radiwoniuk


TEMATYKA NA GRUDZIEŃ

  1. ZASYPAŁO CAŁY ŚWIAT, NOCĄ ŚNIEŻEK Z NIEBA SPADŁ

Zamierzeniem tego tygodnia będzie  uwrażliwienie  na   naturalne piękno nadchodzącej  zimy, zimowego krajobrazu .

Zwrócimy uwagę na zachowania prospołeczne: pomoc potrzebującym ludziom.

Uświadomimy również, że już  nadszedł czas, aby zaopiekować się skrzydlatymi przyjaciółmi, którzy nie odlecieli do ciepłych krajów.

2. PORZĄDKAMI CZAS SIĘ ZAJĄĆ , ZARAZ GOŚCIE PRZYBYWAJĄ

   Poprzez różnego rodzaju aktywności będziemy rozwijać  poczucie odpowiedzialności  za najbliższe otoczenie.  Zadbamy o  estetyczne wykonywanie  ozdób choinkowych  oraz czynny udział w dekoracji  drzewka świątecznego  i sali.  Rozwijać będziemy dziecięcą kreatywność i ekspresję. Wykonamy drzewo genealogiczne rodziny i porozmawiamy o więziach, które łączą poszczególnych członków rodziny.

  Poznamy  kolejne ciekawe  utwory literatury dla dzieci ukazujące uniwersalne wartości.

3. W CAŁYM DOMU PACHNIE LASEM, TO JUŻ ŚWIĘTA SĄ ZA PASEM

Tydzień będzie poświęcony zabawom oraz rozmowom nt. zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia.  Poznamy nowy wiersz i piosenkę świąteczną.

Będziemy liczyć, mierzyć  i klasyfikować różne ozdoby świąteczne.

 

PIOSENKA NA GRUDZIEŃ

„ Kolęda na dzwonkach”

Idą pastuszkowie,  po zielonych łąkach.

Uczyli się dzwonić , kolędę na dzwonkach .

Uczyli się pilnie, a gdy przyszedł grudzień,

 to tak zadzwoniły, że klękajcie ludzie.

Ref.

Dzwońcie , dzwońcie , dzwońcie, dzwoneczki w szopce.

Grajcie , grajcie, grajcie,  dzwoneczki małe.

Ludziom na radość , Bogu na chwałę.

Dzwońcie, dzwońcie, dzwońcie ,dzwoneczki małe.

 

  1. Idą pastuszkowie , przez głogi i ciernie.

Każdy swego dzwonka pilnuje wiernie.

Zbójnik ich nie dostał , halny wiatr nie zabrał.

Pilnowali dzwonków , żeby w szopce zagrać.

Ref…..

  1. Przyszli pastuszkowie, co do jednego

Do tej szopki małej,  do tej szopki biednej.

Każdy kolęduje dzwonkiem na pasterce.

A te dzwonki dzwonią tak jak jedno serce.

Ref….

 

WIERSZ NA GRUDZIEŃ :

                                                                „NOC GRUDNIOWA”

W NOC GRUDNIOWĄ KSIĘŻYC ŚWIECI

BIAŁY ŚNIEG SIĘ SKRZY

CICHO WSZĘDZIE, ŚPIĄ JUŻ DZIECI

CUDNE MAJĄ SNY

ŚPIESZ SIĘ ŚPIESZ SIĘ MIKOŁAJU

ZEJDŹ Z WYSOKICH WZGÓRZ

GRZECZNE DZIECI WYCZEKUJĄ

KIEDY PRZYJDZIESZ JUŻ

 

 

 

 

 

 

 


Język angielski  English

December / Grudzień

Słownictwo świąteczne

Santa Claus – Święty Mikołaj

Reindeer – renifer

Elf – elf

Presents – prezenty

Christmas tree – choinka bożonarodzeniowa

Sleigh – sanie

Bells – dzwonki

Showman – bałwanek

Snow – śnieg

Snowflakes – płatki śniegu

Star – gwiazda

 

Ring, ring, ring the bells,
Ring them loud and clear
To say to people everywhere
That Christmas time is here.

 

 

 

 

 

 

 


SZCZEGÓŁOWY  ROZKŁAD DNIA GRUPY II

7.30- 8.15

  • Schodzenie się dzieci
  • Gry i zabawy usprawniające mowę i myślenie dzieci
  • Zabawy indywidualne dzieci w dowolnie dobranych grupach w kącikach zainteresowań
  • Rozmowy okolicznościowe z dziećmi
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela.
  • Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierająca rozwój dziecka.
  • Prace porządkowe

8.15-8.30

  • Zabawy ruchowe i ze śpiewem,

8.30-9.00

  • I śniadanie, czynności samoobsługowe, opiekuńcze ( prawidłowe posługiwanie się łyżką, kulturalne spożywanie posiłku)

9.00- 9.30

  • Zajęcia wychowawczo- dydaktyczne z całą grupą
  • Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę : ruchowe, artystyczne, intelektualne, językowe, logiczno-matematyczne, przyrodnicze

9.30-10.30

  • Zabawy swobodne  dzieci wg własnych pomysłów z wykorzystaniem dostępnych zabawek oraz organizowane przez nauczycielkę

10.30-11.30

  • Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w części organizowane przez nauczycielkę
  • Spacery, ( obserwacja przyrody, najbliższego otoczenia)
  • Zabawy na sali gimnastycznej ( w sytuacji niesprzyjającej aury)- Zabawy ruchowe, gimnastyczne oraz w Sali  gr I – zabawy tematyczne, okazje edukacyjne, metoda projektu, eksperymenty i zabawy badawcze
  • Czynności samoobsługowe, porządkowe, higieniczne, przygotowanie do drugiego śniadania
  • Rytmika (piątek)

11.30- 12.00

  • II śniadanie, czynności samoobsługowe, przygotowanie do leżakowania, załatwianie potrzeb fizjologicznych, samodzielne rozbieranie się, wieszanie ubrań na krzesełku

12.00- 14.00

  • Odpoczynek dzieci- relaks, wyciszenie i odprężenie, słuchanie bajek, relaksującej muzyki

14.00- 14.30

  • Czynności samoobsługowe, higieniczne po odpoczynku, muzykoterapia
  • Obiad- samodzielne zjadanie całej porcji, zachęcanie do zjadania sałatek

14.30- 15.30

  • Aktywność własna dzieci w sali lub  w ogrodzie przedszkolnym
  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę
  • Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i wymagającym wsparcia w różnych obszarach
  • prace porządkowo – użyteczne
  • Ćwiczenia utrwalające zdobyte umiejętności
  • Rozchodzenie się dzieci