Grupa III – Chomiki Pacusie

CHOMIKI PACUSIE

chomik_pacuś

 

grupa pracuje w godzinach:

6.30 – 16.30

do godz. 7.30 dzieci zbierają się w grupie II;

od godz.16.30 dzieci należy odbierać z grupy II

 


nauczycielki pracują…ce w grupie III:

mgr Bożena Szewczul

mgr Agnieszka Lewkowicz

pracownik obsługi

Krystyna Maksymiuk


Czerwiec – czas kiedy myśli wszystkich są skierowane w stronę wakacji i odpoczynku… Chomiki Pacusie jednak nie próżnują i codziennie, do ostatniej chwili, zdobywają nowe umiejętności i wiedzę!

Tydzień I – Mój przyjaciel Necio

W tym tygodniu poznamy budowę komputera oraz dowiemy się, w jaki sposób bezpiecznie korzystać z Internetu. Będzie to także Tydzień czytania dzieciom – odwiedzą nas znamienici goście, którzy przeczytają bajki naszym przedszkolakom.

Tydzień II – W morskiej głębinie

Wzbogacimy naszą wiedzę o podwodnym świecie oraz poznamy ciekawostki z życia morskich zwierząt. Utrwalimy też umiejętność liczenia w zakresie 10.

Tydzień III – Lato wokół nas

Nauczymy się piosenki „Lato wokół nas” i układu ruchowego do niej aby godnie powitać najcieplejszą porę roku. Porozmawiamy na temat różnych środków transportu. Ciekawe, którym z nich wybierzemy się na wakacje…?

Tydzień IV – Jedziemy na wakacje

Już prawie… już za chwilę dni wolne i słoneczne. Jak je bezpiecznie spędzić? Tego dowiemy się w ostatnim tygodniu czerwca.

Życzymy wszystkim udanych, słonecznych i bezpiecznych wakacji!

 

PIOSENKA DO NAUKI W CZERWCU

Rozmowa z latem

 -Lato gdzie ty mieszkasz?
-W lesie!
-Powiedz, co w koszyczku niesiesz.
-Jagody, poziomki, motyle, biedronki…

Ref.: Chodźcie ze mną, zatańczymy!
Z wiatrem pogonimy!
Chodźcie ze mną, zatańczymy!
Z wiatrem pogonimy!

 -Lato, gdzie ty bywasz?
-W sadzie!
-Gdzie się spać wieczorem kładziesz?
-Na sianie, w stodole, co pachnie jak pole.

WIERSZ DO NAUKI W CZERWCU

Dno morskie

Dno morskie to dziwny świat,

co swych tajemnic strzeże!

Trudno z nim być za pan brat,

nikt nie zna jego ścieżek.

Dno morskie to baśni kraj,

gdzie zamki są z korali,

a roślin podwodny gaj

tysiącem barw się pali.

Dno morskie to dywan łąk,

gdzie gonią się makrele –

tam słońca przyćmiony krąg

złociste plamy ściele.

Dno morskie zza hełmu szyb

podstępnie nurka mami.

Dno morskie to niebo ryb

z rozgwiazd gwiazdozbiorami.

 

 

 


5,6 – latki – Język angielski  English

June / Czerwiec

House – dom

Kitchen – kuchnia

Bedroom – sypialnia

Bathroom – łazienka

Living room – salon

Garage – garaż

Garden – ogród

Dining room – jadalnia

Summer – lato

Sun – słońce

Sea – morze

Mountains – góry

Sunglasses – okulary przeciwsłoneczne

Toys – zabawki

Holidays – wakacje

 

 

 


RAMOWY ROZKŁAD DNIA

6.30 – 8.30

  • Zabawy indywidualne lub w dowolnie wybranych grupach wg własnych pomysłów dzieci z wykorzystaniem dostępnych zabawek, układanek, gier.
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela.
  • Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierająca rozwój dziecka.
  • Rozmowy okolicznoś›ciowe z rodzicami – w miarę potrzeb i oczekiwań„.

8.15 – 8.30  zabawy ruchowe, ć‡wiczenia poranne

8.30 -€“ 9.00 I śniadanie, czynnoś›ci samoobsł‚ugowe

9.00 -€“ 10.00

  • Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielką™ – realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności

10.00 – 11.30

  • Spacery, wycieczki
  • Zabawy dowolne, dydaktyczne, tematyczne, badawcze w sali lub ogrodzie przedszkolnym.

11.30 –  12.00 II ś›niadanie, czynności samoobsł‚ugowe

12.00 – 12.15 relaks, wyciszenie i odprężenie dzieci

12.15 – €“ 14.00

  • Udział‚ dzieci w proponowanych przez nauczycielką™ zabawach plastycznych, konstrukcyjnych, literackich, umysł‚owych.
  • Zabawy utrwalają…ce i systematyzujące materiał‚ programowy.

14.00 -€“ 14.30 obiad, czynnoś›ci samoobsługowe

14.30 –  16.00

  • Aktywność‡ własna dzieci w sali i ogrodzie przedszkolnym.
  • Praca indywidualna z dziećmi wymagają…cymi wsparcia w okreś›lonych obszarach.
  • Prace porzą…dkowo- użyteczne.
  • Kontakty indywidualne z dzieć‡mi i rodzicami, w miarę™ potrzeb i oczekiwań