Grupa III – Chomiki Pacusie

CHOMIKI PACUSIE

chomik_pacuś

 

grupa pracuje w godzinach:

poniedziałek, wtorek, czwartek 7.00 – 16.00

środa, piątek – 7.30 – 15.30

 

 


nauczycielki pracują…ce w grupie III:

mgr Iwona Przygoda

mgr Agnieszka Lewkowicz

pracownik obsługi

Aniceta Roszczenko


Grudzień

  1. Co robić w taki smutny czas?

Jak to co? Przedszkolaki nigdy się nie smucą, nawet gdy na dworze zimno, szaro i ponuro. My w każdym razie mamy zamiar rozpoznawać swoje emocje, eksperymentować, bawić się i wykonać „cudaczki rozśmieszaczki”

  1. Nadeszła zima

Porozmawiamy o zimie i jej oznakach. Nauczymy się też piosenki o tej mroźnej porze roku

  1. Święta tuż-tuż

Wszyscy czekamy na nie z niecierpliwością! Dlatego w tym tygodniu zajmiemy się tylko Świętami, ozdobami na choinkę oraz oczekiwaniem na Mikołaja J

  1. Listonosz

Po otrzymaniu prezentów od Mikołaja, będziemy rozmawiać o innym panu, który też nam coś przynosi. Poznamy bliżej pracę listonosza oraz pań pracujących na poczcie.

 

Wiersz do nauki w grudniu

“Słodki kucharz”
Czy wiecie, o czym czasami marzę?

Że, gdy dorosnę, będę kucharzem,

by wam, gdy wszyscy już dorośniecie,

dawać najlepsze potrawy w świecie.

Mógłbym serwować wam na śniadanie

omlety z jajek niespodzianek.

Na obiad barszczyk na rodzynkach.

Prawda, że już wam cieknie ślinka?

Na drugie danie bardzo zdrowy

kotlet z wafelków kakaowych,

zamiast ziemniaków pączki z lukrem,

obficie posypane cukrem,

sałatka z dropsów i lizaków,

a wszystko dla poprawy smaku

polane sosem wyborowym

czekoladowo-orzechowym.

Zamiast kolacji po tym wszystkim

krótka wizyta u dentysty.

Cóż, może lepiej w takim razie,

żeby kto inny był kucharzem?

Piosenka do nauki w grudniu

„Choinkowe całusy”
I. Bombki, trąbki z czekolady, nawet słoń
i jabłuszka, i serduszka, i cukierków moc.
Taka słodka jest choinka – cmok, cmok, cmok.
Kto choinkę pocałuje, ten pokłuje nos.

Ref.: Kłuje nas raz po raz igiełkami,
właśnie tak darzy nas całusami
Kłuje nas raz po raz igiełkami,
lecz i tak mocno tak ją kochamy.

II. Wstążki, książki, podarunków wielki stos,
gwiazdy, gwiazdki prosto z nieba, co wymarzył kto.
Taka hojna jest choinka – cmok, cmok, cmok.
Kto choinkę pocałuje, ten pokłuje nos.

Ref.: Kłuje nas raz po raz…

 


Język angielski  English

  1. My Family

mummy, daddy, sister, brother, grandma, grandpa

  1. What can you do?

cook, sleep, take a bath, draw, clean up

  1. My house

kitchen, bedroom, bathroom, garage, attic, living room

  1. Merry Christmas!

Christmas, Christmas tree, Christmas balls, Christmas lights, Christmas star

 

 


SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA – GRUPA III

7:00 – 8.30

  • Zabawy indywidualne lub w dowolnie wybranych grupach wg własnych pomysłów dzieci z wykorzystaniem dostępnych zabawek, układanek, gier.
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela.
  • Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierająca rozwój dziecka.
  • Rozmowy okolicznościowe z rodzicami – w miarę potrzeb i oczekiwań.

8.15 – 8.30  zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne

8.30 – 9.00 I śniadanie, czynności samoobsługowe

9.00 – 10.00

  • Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę – realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności

10.00 – 11.30

  • Spacery, wycieczki, aktywność ruchowa w ogrodzie przedszkolnym
  • Zabawy dowolne, dydaktyczne, tematyczne, badawcze w sali lub ogrodzie przedszkolnym.

11.30 – 12.00 II śniadanie, czynności samoobsługowe

12.00 – 12.15

  • relaks, wyciszenie i odprężenie dzieci

12.15 – 14.00

  • Udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach plastycznych, konstrukcyjnych, literackich, umysłowych.
  • Zabawy utrwalające i systematyzujące materiał programowy.

14.00 – 14.30 obiad, czynności samoobsługowe

14.30 – 16.00

  • Aktywność własna dzieci w sali i ogrodzie przedszkolnym.
  • Praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach.
  • Prace porządkowo – użyteczne.
  • Kontakty indywidualne z dziećmi i rodzicami – w miarę potrzeb i oczekiwań.