Grupa III – Chomiki Pacusie

CHOMIKI PACUSIE

chomik_pacuś

 

grupa pracuje w godzinach:

poniedziałek, wtorek, czwartek 7.00 – 16.00

środa, piątek – 7.30 – 15.30

 

 


nauczycielki pracują…ce w grupie III:

mgr Iwona Przygoda

mgr Agnieszka Lewkowicz

pracownik obsługi

Aniceta Roszczenko


Tematyka na październik:

  1. Jesień w sadzie

Będziemy rozmawiać o zmianach zachodzących jesienią w polskich sadach oraz o owocach, które w nich rosną o tej porze roku. Dzieci  nauczą się rozpoznawać je za pomocą wszystkich zmysłów.

  1. Jesień na działce

Będziemy szukać śladów jesieni w ogrodach i ogródkach działkowych. Sprawdzimy, „co kryje w sobie ziemniak” oraz jakie świeże warzywa możemy zjeść jesienią.

  1. Nasze rodziny

W tym tygodniu porozmawiamy o najbliższej rodzinie i krewnych. Dzieci opowiedzą czym zajmują się ich rodzice, a może oni sami zechcą przyjść i opowiedzieć o swojej pracy J

  1. Nasi domowi ulubieńcy

Dom to nie tylko rodzina, ale i zwierzęta, które w nim mieszkają. Jak o nie dbać? Przedszkolaki dowiedzą się tego podczas zajęć

  1. Domy i domki

Porozmawiamy o różnych rodzajach domów i domków. Pobawimy się też w architektów próbując ułożyć plan wymarzonego domu/mieszkania.

 

 

Wiersz do nauki w październiku:

Jesienią M. Konopnicka

Jesienią, jesienią
Sady się rumienią:
Czerwone jabłuszka
Pomiędzy zielenią.

Czerwone jabłuszka,
Złociste gruszeczki
Świecą się, jak gwiazdy,
Pomiędzy listeczki.

— Pójdę ja się, pójdę
Pokłonić jabłoni,
Może mi jabłuszko
W czapeczkę uroni!

— Pójdę ja do gruszy,
Nastawię fartuszka,
Może w niego spadnie
Jaka śliczna gruszka!

Jesienią, jesienią
Sady się rumienią;
Czerwone jabłuszka
Pomiędzy zielenią.

 

Piosenka do nauki w październiku:

Pomidorek

Wyrósł pomidorek
Mały i zielony
Pięknie się rozejrzał
Na obie strony
Tam zielony goździk
Tutaj róże widzi
Więc się zieloności
Swojej zawstydził

Pomi, pomi pomidorek
Krasnym okrył się kolorem
Płaszczyk włożył gładki nowy
pomi, pomi pomidorowy

A ten pomidorek
dobrze jest nam znany
dobrze jest nam znany
– bardzo lubiany
Bo i kolor ładny
I potrawa zdrowa
Zupa lub sałatka pomidorowa

Pomi, pomi pomidorek…

 

 

 

 


Język angielski  English

  1. „Fruit Puzzle”

apple, plum, grapes, pear, cherry, watermelon, banana

  1. „Vegetable Soup Recipe”

pepper, carrot, cucumber, tomato, potato, lettuce

  1. „Crazy Body Parts”

foot, leg, hand, finger, hair, eye, ear, nose, mouth, head

  1. „Happy Halloween!”

pumpkin, ghost, spider, witch

 

 


SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA – GRUPA III

7:00 – 8.30

  • Zabawy indywidualne lub w dowolnie wybranych grupach wg własnych pomysłów dzieci z wykorzystaniem dostępnych zabawek, układanek, gier.
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela.
  • Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierająca rozwój dziecka.
  • Rozmowy okolicznościowe z rodzicami – w miarę potrzeb i oczekiwań.

8.15 – 8.30  zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne

8.30 – 9.00 I śniadanie, czynności samoobsługowe

9.00 – 10.00

  • Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę – realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności

10.00 – 11.30

  • Spacery, wycieczki, aktywność ruchowa w ogrodzie przedszkolnym
  • Zabawy dowolne, dydaktyczne, tematyczne, badawcze w sali lub ogrodzie przedszkolnym.

11.30 – 12.00 II śniadanie, czynności samoobsługowe

12.00 – 12.15

  • relaks, wyciszenie i odprężenie dzieci

12.15 – 14.00

  • Udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach plastycznych, konstrukcyjnych, literackich, umysłowych.
  • Zabawy utrwalające i systematyzujące materiał programowy.

14.00 – 14.30 obiad, czynności samoobsługowe

14.30 – 16.00

  • Aktywność własna dzieci w sali i ogrodzie przedszkolnym.
  • Praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach.
  • Prace porządkowo – użyteczne.
  • Kontakty indywidualne z dziećmi i rodzicami – w miarę potrzeb i oczekiwań.