Grupa IV – Uśmiechnięte Promyczki

UŚMIECHNIʘTE PROMYCZKI€

 

usmiech_promyk

Godziny pracy oddział‚u:

Poniedziałek, środa, piątek 7.00 – 16.00

Wtorek 7.30 – 15.30

Czwartek 8.00 – 17.00


Nauczycielki pracujące w grupie IV:

mgr Jolanta Domań„ska

mgr Agata Kraszewska

Pracownik obsługi:

                                                                         Aniceta Roszczenko


Zadania    dydaktyczno – wychowawcze  

  1. Utrwalenie liczb przekraczających próg dziesiętny. Utrwalenie znaków matematycznych <, >, =, +, – oraz ich umiejętne wykorzystywanie podczas ćwiczeń matematycznych – zapisywanie ich za pomocą grafów i równań.
  2. Ćwiczenie analizy i syntezy słuchowo – wzrokowej. Ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem, czytanie tekstu ze zwróceniem uwagi na znaki zapytania i wykrzykniki. Zapoznanie dzieci z literami : ś, ć, ż, ź, ą, ę, ó, h.
  1. Uświadomienie dzieciom wartości koleżeństwa – budzenie wrażliwości emocjonalnej i świadomości moralnej, rozwijanie takich cech charakteru jak : życzliwość, uczuciowość i obowiązkowość.
  2. Kształtowanie przyjaznego odnoszenia się do zwierząt i roślin oraz przyswajanie zasad ochrony środowiska.
  1. Rozwijanie zainteresowania pięknem i bogactwem naszego kraju w nawiązaniu do zbliżających się wakacji.
  2. Rozwijanie zainteresowań czytelniczych – dostarczanie radości, wyzwalanie poczucia humoru, wzbogacanie wiadomości, wyrazistość mowy, pobudzanie wyobraźni i fantazji – czytanie dzieciom.
  1. Dzień Dziecka, Białostocki Tydzień Czytania Dzieciom, , Pożegnanie Przedszkola.

 

TEMATYKA  NA   MIESIĄC  CZERWIEC

„BIAŁOSTOCKI TYDZIEŃ CZYTANIA DZIECIOM” 

„ŻEGNAMY PRZEDSZKOLE” 

„ NADCHODZI LATO” 

„NADSZEDŁ CZAS WAKACJI”

 

wiersz   “Pożegnanie z przedszkolem”

Ile razy – nikt nie zliczy

z panią puzzle układałem,
mogłem wyobraźnię ćwiczyć
i z uwagą jej słuchałem.
Ile cyfr i liter
tu poznałem przy zabawie,
bajek tu słyszałem wiele,
i już wiem, co piszczy w trawie.
Przykro będzie się pożegnać 
z zabawkami w naszej sali
sześciolatki tutaj wrócą, 
bo są jeszcze mali.
Pani na nas smutno patrzy,
łzy ociera gdzieś w ukryciu.
Bo to pierwszy wielki zakręt 
w naszym małym życiu.

piosenka  „NADCHODZI LATO”

Koleżanki i koledzy! Co powiecie na to ,

że się zbliża , że nadchodzi, że niedługo lato?

REF. ; Hejże hej ! Hejże ho!   Lato, lato , lato ! /2x

A ja z moim wujkiem Janem pójdę rano w pole .

Góry , morza są ciekawe ,lecz ja pole wolę . 

REF. ; Hejże hej ! Hejże ho!   Lato, lato , lato ! /2x

Ja pojadę  z rodzicami w takie wielkie góry,

że na górskim stojąc , szczycie, noskiem dotknę chmury .

REF. ; Hejże hej ! Hejże ho!   Lato, lato , lato ! /2x

 


5,6 – latki – Język angielski  English

June / Czerwiec

House – dom

Kitchen – kuchnia

Bedroom – sypialnia

Bathroom – łazienka

Living room – salon

Garage – garaż

Garden – ogród

Dining room – jadalnia

Summer – lato

Sun – słońce

Sea – morze

Mountains – góry

Sunglasses – okulary przeciwsłoneczne

Toys – zabawki

Holidays – wakacje

 

 

 

 


SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA

7:00 7:30 Witamy się, rozmawiamy, rysujemy, bawimy się klockami, śpiewamy, podejmujemy zabawy w kącikach zainteresowań wyzwalające aktywność twórczą
i ekspresję dzieci.
7:30 8:15 Planujemy dzień (lepiej się nie spóźniać – szkoda stracić ciekawe zajęcia). Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem uzdolnionym. Zabawy dowolne przy niewielkim udziale nauczycielki
8:15 8:30 Ćwiczenia poranne.
8:30 9:00 Przygotowujemy się do śniadania – myjemy ręce, a potem jemy I śniadanko.

9:00 11:30 Uczestniczymy w zajęciach kierowanych przez Panią – malujemy, lepimy, rysujemy, śpiewamy, tańczymy, wycinamy, uczestniczymy w zabawach konstrukcyjnych, badawczych i gimnastykujemy się. W tym czasie odkrywamy, przeżywamy, przyswajamy oraz działamy, prezentujemy własny punkt widzenia, skutecznie się porozumiewamy, bierzemy pod uwagę poglądy innych, efektywnie współdziałamy z rówieśnikami, rozwiązując problemy w twórczy sposób, nabierając śmiałość i wiarę we własne możliwości.

Wychodzimy na wycieczki, spacery, bawimy się na placu zabaw. Czasami zapraszamy do nas gości albo bierzemy czynny udział w przedszkolnych uroczystościach,. uczestniczymy również w zajęciach dodatkowych język angielski, ćw. korekcyjne, religia.
11.30 12:00 Przygotowujemy się do śniadania – odwiedzamy łazienkę. Jemy II śniadanie.

12:00 14:00 Teraz każdy bawi się w to, co lubi najbardziej lub uczestniczy w zajęciach z Panią w małych grupkach lub indywidualnie Bawimy się w sali lub w ogrodzie a poprzez zabawę utrwalamy wiadomości, kończymy zadania rozpoczęte przed południem, rozwijamy swoje zainteresowania i zdolności, Relaksacja, zajęcia indywidualne, praca wyrównawcza, zabawy sprzyjające osiąganiu gotowości do podjęcia nauki w szkole.
14:00 14:30 Przygotowujemy się do obiadu. Jemy obiad.
14:30 16:00 Możemy iść do domu – choć chętnie jeszcze się bawimy w ogrodzie przedszkolnym lub budujemy, manipulujemy klockami, układamy puzzle, gramy w gry planszowe, czytamy bajki, śpiewamy, tańczymy, lepimy plasteliną, rysujemy.., Po zabawie wszystkie zabawki wracają na swoje miejsce. Uczestniczymy również w zajęciach dodatkowych.


Informujemy Państwa, iż konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywać się™ będą…  w zależności od potrzeb Rodziców. Jednocześ›nie prosimy o wcześ›niejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych.