Grupa IV – Uśmiechnięte Promyczki

UŚMIECHNIʘTE PROMYCZKI€

 

usmiech_promyk

Godziny pracy oddział‚u:

                                          6.30 – 16.30


Nauczycielki pracujące w grupie IV:

mgr Małgorzata Kiryluk

mgr Elżbieta Giczewska

Pracownik obsługi:

  Barbara Kostecka


W październiku będziemy realizować następującą tematykę:

1.Co warto jeść? – Warzywkowo

To będą ciekawe i pracowite dni. Dowiemy się, że warzywa są cennym źródłem witamin niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu
i dlatego należy spożywać je codziennie. Odwiedzimy magazyn przedszkolny, w którym pani intendentka przechowuje zapasy warzyw: surowych, mrożonych i konserwowych. Dowiemy się, że warzywa muszą być przechowywane
w odpowiednich warunkach, by zachowały swoje wartości. Najzdrowsze są oczywiście warzywa jedzone na surowo, choć warto jeść również mrożone
i konserwowe.

2.Obchody Święta Edukacji Narodowej

Nasza grupa przygotuje program artystyczny na uroczystość z okazji tego

Święta. Występ będzie bogaty w tańce, piosenki, wiersze, instrumentacje perkusyjne oraz najwspanialsze życzenia wszystkim pracownikom przedszkola. Nauczymy się między innymi piosenki i wiersza:

Piosenka – „Cza-cza dla Pani”

1.Co mogę dać Pani z przedszkola,

gdy święto ma swoje jesienią.

Gdy puste już łąki i pola,

co może dać mały przedszkolak?

Ref. Ten uśmiech, ten uśmiech, hej cza-cza-cza.

Ten taniec, ten taniec , hej cza- cza- cza.

Życzenia najlepsze, hej cza- cza–cza.

Klaskanie i śpiewanie, hej cza-cza-cza.

2.A może jej kupić samochód,

albo jej dać serduszko złote.

I z całych sił zaśpiewać sto lat,

co może dać mały przedszkolak?

Ref. Ten uśmiech, ten uśmiech, hej cza-cza-cza.

 

3.Pomysłów mam sto jedenaście,

co wybrać dla Pani już nie wiem?

Tak trudna jest dziś moja rola,

co może dać mały przedszkolak?

Ref.ten uśmiech, ten uśmiech, hej cza-cza-cza.

 

Wiersz – „ Kucharki”

 

Panie kucharki raniutko wstają,

by smaczne wszystkim zrobić śniadanie.

Wiemy, że o nas bardzo dbają,

zawsze smakuje nam każde danie.

Zupki, kotlety, pyzy, racuszki,

jakie to dobre, lizać paluszki.

3.Co warto jeść? – Owocowa Kraina

Dni w tym tygodniu będą mijać smacznie, zdrowo, kolorowo. Poznamy budowę owoców. Nauczymy się  rozpoznawać i nazywać owoce krajowe
i egzotyczne. Mamy świadomość, że owoce są naturalnym źródłem witamin, wiemy o ich wartości odżywczej. Oczywistym jest dla nas, że owoce należy przed jedzeniem dokładnie myć. Dowiemy się, że najzdrowsze są świeże owoce, ale warto jeść też suszone, mrożone i pić soki owocowe. Owoce można wykorzystać do przygotowania smacznych potraw. Określimy smak, zapach, konsystencję owoców, z których przyrządzimy pyszną sałatkę.

4. Co warto jeść?- Mlekolandia

W czasie tygodnia odwiedzimy krainę zwaną „ Mlekolandią”. Porozmawiamy o tym jakie przetwory powstają z mleka, jak ważne dla zdrowia jest spożywanie produktów mlecznych, dlaczego powinny znajdować się w codziennej diecie. Podczas naszych kulinarnych prób przygotujemy pyszne potrawy z wykorzystaniem tych produktów: kanapki z różnymi rodzajami sera, pastę o kilku smakach. Będzie smacznie i zdrowo.

5.Co warto jeść? – W Białkowej Krainie

Dzięki wizycie w „Białkowej Krainie” poznamy produkty, które zawierają białko będące źródłem protein i żelaza niezbędnych dla zdrowia. Bogactwo „Białkowej Krainy” to mięso, ryby, jaja. Dowiemy się do przyrządzenia jakich potraw można wykorzystać jaja, mięso i ryby oraz w jakich warunkach należy je przechowywać.

 


5,6 – latki – Język angielski  English

October / Październik

Farm Animals / Zwierzęta gospodarskie

Cow – krowa

Pig – świnia

Horse – koń

Dog – pies

Cat – kot

Duck – kaczka

Sheep – owca

Goat – koza

Mouse – mysz

Rabbit – królik

 

 

Shapes / Kształty

Circle – koło

Oval – owal

Diamond – romb

Heart – serce

Rectangle – prostokąt

Square – kwadrat

Star – gwiazda

Triangle – trójkąt

 

 

Halloween

Pumpkin – dynia

Ghost – duch

Skeleton – szkielet

Witch – czarownica

Spider – pająk

Black cat – czarny kot

Candy – cukierek

 

 

 


SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA

Rozkład dnia – grupa IV

630 – 815

  • zabawy indywidualne lub w dowolnie dobranych grupach wg własnych pomysłów dzieci z wykorzystaniem dostępnych zabawek, układanek, gier.
  • prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela
  • praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierające rozwój dziecka

815 – 830        zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne

830– 900   I śniadanie, dyżury, czynności samoobsługowe

900– 1000

  • zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę – realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności
  • rytmika, język angielski

1000– 1130

  • spacery, wycieczki,
  • zabawy dowolne, dydaktyczne, tematyczne, badawcze w sali lub ogrodzie przedszkolnym

1130–1200        II śniadanie, dyżury, czynności samoobsługowe             

1200– 1400

  • aktywność ruchowa w ogrodzie przedszkolnym
  • udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach plastycznych, konstrukcyjnych, literackich, umysłowych
  • zabawy utrwalające i systematyzujące materiał programowy
  • praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach

1400– 1430     obiad ,dyżury, czynności samoobsługowe,

1430– 1445   relaks, wyciszenie i odprężenie dzieci, słuchanie bajek, relaksującej muzyki,

1445– 1630

  • aktywność własna dzieci w sali i w ogrodzie przedszkolnym
  • prace porządkowo – użyteczne
  • kontakty indywidualne z dziećmi i rodzicami – w miarę potrzeb i oczekiwań

 


Informujemy Państwa, iż konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywać się™ będą…  w zależności od potrzeb Rodziców. Jednocześ›nie prosimy o wcześ›niejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych.