Grupa V – Przyjaciele Kubusia Puchatka

€žPrzyjaciele Kubusia Puchatka€

kubus_puchatek

                                                              

Godziny pracy:

Poniedziałek – 7.30 – 15.30

Wtorek, środa, czwartek, piątek – 7.00 – 16.00



Nauczycielki pracujące w grupie:

 mgr Bożena Szewczul

mgr Jolanta Domańska

Pracownik obsługi:

Krystyna Maksymiuk


ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE W MIESIACU PAŹDZIERNIK:

–  czytanie globalne wyrazów

– orientacja w przestrzeni i na kartce

– analiza i synteza słuchowa wyrazów, jako przygotowanie do nauki czytania i pisania

– rozpoznawanie litery A, a; U, u; T, t; M, m;

– odwzorowywanie obrazu graficznego poznanych liter

– współpraca w grupie, rozwiązywanie konfliktów w trakcie realizacji programu
„Spotkania z Leonem”.

– realizacja programu „Co warto jeść”

TEMATY ZAJĘĆ W POSZCZEGÓLNYCH TYGODNIACH:

  1. Już jesień.
  2. Dary jesieni
  3. Zabawy z Tatą
  4. Zabawy z Mamą

WIERSZ DO NAUKI:

„Kolorowy potwór”      – Doroty Gellner

Idzie potwór kolorowy,

ma kapustę zamiast głowy!

Zamiast nóg ma cztery pory,

zamiast uszu – kalafiory!

 

A to jest potwora grzywa.

W niej owoce i warzywa:

jabłka, gruszki, pomidory

różne smaki i kolory.

 

Groch, fasola i buraki –

różne barwy, różne smaki!

Do wyboru! Do koloru!

Pęki kopru! I szczypioru!

 

Tu rzodkiewka, tam marchewka

oraz grabki i konewka.

Idzie potwór, głośno sapie…

Kto go spotka, niech go złapie!

 

PIOSENKA DO NAUKI

„Jesienny pociąg”   słowa Dorota Gellner ; muzyka:Adam Skorupka

Stoi pociąg na peronie.

Żółte liście ma w wagonie

i kasztany, i żołędzie –

dokąd z nimi jechać będzie,

dokąd z nimi jechać będzie?

 

Ref.: Przed siebie, przed siebie wprost!

Przez mokry, deszczowy most!

Przed siebie, przed siebie w dal!

Na pierwszy jesienny bal!

 

Rusza pociąg, sapiąc głośno.

Już w przedziałach grzyby rosną,

a na półce wśród bagaży

leży sobie bukiet z jarzyn.

Rusza pociąg, sapiąc głośno!

 

Ref.: Przed siebie…

 

Pędzi pociąg lasem, polem,

pod ogromnym parasolem.

Wiezie rynny i kalosze,

i owoców pełne kosze.

Pędzi pociąg lasem, polem!

 

Ref.: Przed siebie…

 

 


 Język angielski  English

October / Październik

Farm Animals / Zwierzęta gospodarskie

Cow – krowa

Pig – świnia

Horse – koń

Dog – pies

Cat – kot

Duck – kaczka

Sheep – owca

Goat – koza

Mouse – mysz

Rabbit – królik

 

 

Shapes / Kształty

Circle – koło

Oval – owal

Diamond – romb

Heart – serce

Rectangle – prostokąt

Square – kwadrat

Star – gwiazda

Triangle – trójkąt

 

 

Halloween

Pumpkin – dynia

Ghost – duch

Skeleton – szkielet

Witch – czarownica

Spider – pająk

Black cat – czarny kot

Candy – cukierek

 

 


RAMOWY ROZKŁAD DNIA- GRUPA V

  1. 30 -8.15
  • Zabawy dowolne lub organizowane przez nauczycielkę / zabawy indywidualne lub w dowolnie dobranych grupach z wykorzystaniem dostępnych gier, układanek, zabawek oraz pomocy do rozwijania inteligencji wielorakich- pomoce plastyczne, muzyczne, ruchowe, teatralne
  • Rozmowy okolicznościowe
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznych przez nauczyciela oraz prac indywidualnych wspierających rozwój dziecka

8.15 –8.30  –  zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne

  1. 30- 9 .00I ŚNIADANIE , dyżury, czynności samoobsługowo- opiekuńcze,  kulturalne spożywanie posiłku
  1. 00 – 11.30
  • Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę- realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności
  • Spacery, wycieczki, zabawy dowolne, dydaktyczne, tematyczne, badawcze w sali lub ogrodzie przedszkolnym
  • Udział w przedszkolnych uroczystościach
  • Zabawy w sali przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych
  • Udział w zajęciach dodatkowych rytmika , język angielski , religia
  1. 30- 12. 00II ŚNIADANIE , dyżury, czynności samoobsługowo- opiekuńcze, kulturalne spożywanie posiłku
  1. 00 – 12.30 – relaks , udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach

12.30-14.00 –zajęcia dodatkowe oraz koła zainteresowań.

  • chór
  • koła zainteresowań: koło plastyczne, koło origami, koło teatralne, warcaby
  • zabawy w ogrodzie przedszkolnym
  • udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach plastycznych, konstrukcyjnych, literackich, umysłowych
  • zajęcia wyrównawcze i indywidualne stymulujące rozwój dziecka
  • zabawy dydaktyczne utrwalające i systematyzujące materiał programowy
  • zabawy z cyklu: Opowiadamy, gramy, zwyciężymy,
  • czytanie literatury dziecięcej
  1. 00- 14. 30- OBIAD , dyżury, czynności samoobsługowo- opiekuńcze, kulturalne spożywanie posiłku
  1. 30 – 14. 45 relaks, wyciszenie i odprężenie dzieci, słuchanie bajek, relaksującej muzyki
  1. 45- 17.00
  • zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym lub w sali ( tematyczne, konstrukcyjne)
  • aktywność własna dzieci w sali i ogrodzie przedszkolnym
  • praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach
  • kontakty indywidualne z dziećmi i rodzicami – w miarę potrzeb i oczekiwań
  • prace porządkowo- użyteczne

Informujemy Państwa, iż Konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywają się™ w zależności od potrzeb Rodziców.

Jednocześ›nie prosimy o wcześniejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych .