Grupa V – Przyjaciele Kubusia Puchatka

€žPrzyjaciele Kubusia Puchatka€

kubus_puchatek

                                                              

Godziny pracy:

Poniedziałek – 7.30 – 15.30

Wtorek, środa, czwartek, piątek – 7.00 – 16.00



Nauczycielki pracujące w grupie:

 mgr Bożena Szewczul

mgr Jolanta Domańska

Pracownik obsługi:

Krystyna Maksymiuk


ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE W MIESIĄCU GRUDNIU

  • poznanie liter g, G,; y, Y; c, C; k, K,
  • rozpoznawanie i nazywanie pór roku (opowiadanie treści ilustracji, rozpoznawanie charakterystycznych cech pór roku, rysowanie symboli pór roku zgodnie z rytmem, ćwiczenia grafomotoryczne: rysowanie po śladzie, jedną ręką i oburącz)
  • liczba 5,0 i 6 w aspekcie kardynalnym i porządkowym,
  • czytanie tekstu i czytanie globalne wyrazów
  • orientowanie się w przestrzeni i na kartce papieru
  • wdrażanie do obserwowania pogody
  • umuzykalnienie poprzez słuchanie i śpiewanie kolęd.

TEMATYKA TYGODNIOWA:

  1. SKARBY ZIEMI
  2. NIEDŁUGO ŚWIĘTA
  3. JESTEŚMY MIKOŁAJAMI
  4. ZWYCZAJE BOŻONARODZENIOWE
  5. POWITANIE NOWEGO ROKU

WIERSZ DO NAUKI W GRUDNIU

„Gwiazda” Agnieszka Szydłowska-Szczecińska

 Jest taka tylko jedna

 – jedna jedyna –

co radosnym mrugnięciem

wigilię zaczyna.

A kiedy wreszcie ta gwiazdka

uśmiechnie się wesoło –

zapalimy świeczki na choince.

Zasiądziemy do wspólnego stołu!

PIOSENKA DO NAUKI W GRUDNIU

„Białe sanie Mikołaja” słowa: Krystyna Bardos, muzyka: Andrzej Seroczyński

  1. W białych saniach, pod gwiazdami,

jedzie do nas z prezentami.

Obdarować nimi pragnie

dziś każdego z nas…

Mikołaju, już czekamy

z kolędami, z pierniczkami,

więc przybywaj jak najszybciej

w ten świąteczny czas!

Ref.: Dzwoneczkami dzwonią dzieci: dzyń, dzyń, dzyń,

a na niebie gwiazdka świeci: dzyń, dzyń, dzyń. 2x

  1. Spróbuj barszczu z pierogami,

 zjedz makowca razem z nami

i odpocznij sobie chwilę,

zanim ruszysz w świat.

Nie masz w saniach GPS-u,

zawsze dotrzesz bez adresu,

podróżując tak wytrwale

od tysięcy lat!

Ref.: Dzwoneczkami dzwonią dzieci: dzyń, dzyń, dzyń,

a na niebie gwiazdka świeci: dzyń, dzyń, dzyń. 2x

 

 

 

 

 

 

 


 Język angielski  English

December / Grudzień

Słownictwo świąteczne

Santa Claus – Święty Mikołaj

Reindeer – renifer

Elf – elf

Presents – prezenty

Ornaments – ozdoby świąteczne

Christmas tree – choinka bożonarodzeniowa

Sleigh – sanie

Bells – dzwonki

Showman – bałwanek

Chimney – komin

Stocking – skarpeta na prezenty

Sweets – słodycze

Snow – śnieg

Snowflakes – płatki śniegu

Star – gwiazda

Snowballs – śnieżki

Ring, ring, ring the bells,
Ring them loud and clear
To say to people everywhere
That Christmas time is here.

 

 

 

 


RAMOWY ROZKŁAD DNIA- GRUPA V

  1. 30 -8.15
  • Zabawy dowolne lub organizowane przez nauczycielkę / zabawy indywidualne lub w dowolnie dobranych grupach z wykorzystaniem dostępnych gier, układanek, zabawek oraz pomocy do rozwijania inteligencji wielorakich- pomoce plastyczne, muzyczne, ruchowe, teatralne
  • Rozmowy okolicznościowe
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznych przez nauczyciela oraz prac indywidualnych wspierających rozwój dziecka

8.15 –8.30  –  zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne

  1. 30- 9 .00I ŚNIADANIE , dyżury, czynności samoobsługowo- opiekuńcze,  kulturalne spożywanie posiłku
  1. 00 – 11.30
  • Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę- realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności
  • Spacery, wycieczki, zabawy dowolne, dydaktyczne, tematyczne, badawcze w sali lub ogrodzie przedszkolnym
  • Udział w przedszkolnych uroczystościach
  • Zabawy w sali przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych
  • Udział w zajęciach dodatkowych rytmika , język angielski , religia
  1. 30- 12. 00II ŚNIADANIE , dyżury, czynności samoobsługowo- opiekuńcze, kulturalne spożywanie posiłku
  1. 00 – 12.30 – relaks , udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach

12.30-14.00 –zajęcia dodatkowe oraz koła zainteresowań.

  • chór
  • koła zainteresowań: koło plastyczne, koło origami, koło teatralne, warcaby
  • zabawy w ogrodzie przedszkolnym
  • udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach plastycznych, konstrukcyjnych, literackich, umysłowych
  • zajęcia wyrównawcze i indywidualne stymulujące rozwój dziecka
  • zabawy dydaktyczne utrwalające i systematyzujące materiał programowy
  • zabawy z cyklu: Opowiadamy, gramy, zwyciężymy,
  • czytanie literatury dziecięcej
  1. 00- 14. 30- OBIAD , dyżury, czynności samoobsługowo- opiekuńcze, kulturalne spożywanie posiłku
  1. 30 – 14. 45 relaks, wyciszenie i odprężenie dzieci, słuchanie bajek, relaksującej muzyki
  1. 45- 17.00
  • zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym lub w sali ( tematyczne, konstrukcyjne)
  • aktywność własna dzieci w sali i ogrodzie przedszkolnym
  • praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach
  • kontakty indywidualne z dziećmi i rodzicami – w miarę potrzeb i oczekiwań
  • prace porządkowo- użyteczne

Informujemy Państwa, iż Konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywają się™ w zależności od potrzeb Rodziców.

Jednocześ›nie prosimy o wcześniejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych .