Jadłospis wiosenno-letni

Organizacja żywienia
w Przedszkolu Samorządowym nr 48
„Bajkowa Kraina”

Informuję Państwa, że organizacja żywienia w naszej placówce przedszkolnej jest zgodna z Ustawą z dnia 28 listopada 2014 r o zmianie ustawy O bezpieczeństwie żywności i żywienia oraz wydanym na jej podstawie Rozporządzeniu Ministra Zdrowia  z dnia 26 sierpnia 2015 rW sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań , jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach.

Marzenna Małgorzata Majtas

Dyrektor PS 48 „Bajkowa Kraina”

JADŁOSPIS  WIOSENNO- LETNI

Scenariusz-zajęć-w-przedszkolu-warzywa

Poniedziałki:

Śniadanie: Chleb pełnoziarnisty z masłem, z szynka, jajko , rzodkiewka, herbata z cytryną i miodem

II Śniadanie: Kasza manna z sokiem, woda mineralna, owoce

Obiad: Biały barszcz z ziemniakami, schab pieczony w ziołach i w sosie marchewkowym, kasza gryczana, ogórek małosolny/ ogórek kiszony ,kompot


Śniadanie: Bułka grahamka z masłem, serek na talerzyku, kakao Bz./kanapka z wędliną, herbata z cytryną/woda mineralna

II śniadanie: Pieczywo orkiszowe z masłem, schab dworski, sałata, pomidor, herbata owocowa. owoce

Obiad:  Zupa pomidorowa  z ryżem, Stek wieprzowy, ziemniaki, mizeria z jogurtem naturalnym, kompot

Wtorki:

Śniadanie: Bułka z ziarnami i masłem, ser żółty, pomidor, kakao

II Śniadanie: Jogurt szkolny, chrupki kukurydziane.

Obiad: Barszcz czerwony/ botwinka kotlet, słoneczny pieczony, ziemniaki,  surówka z  mizerii i jogurtem naturalnym typ grecki, kompot


Śniadanie: Chleb razowy/słonecznikowy masłem, jajecznica ze szczypiorkiem, herbata z cytryną słodzona miodem.

II śniadanie: Koktajl z jogurtu naturalnego z owocami ,baton zbożowy

Obiad: Krupnik z ziemniakami i koperkiem,  wołowina w sosie warzywnym makaron,  sałata, szczypior, rzodkiewka, śmietana  i jogurtem naturalnym, kompot

Środy:

Śniadanie: Kulki czekoladowe  na mleku, bułka  z żurawiną i masłem,

II śniadanie: Chleb żytni z masłem, filet z indyka wędzony, rzodkiewka, ogórek świeży, herbata z cytryną

Obiad: Zupa owocowa, bigos, ziemniaki


Śniadanie: Chleb słonecznikowy z masłem, polędwica, ser żółty, pomidor, kawa na mleku

II śniadanie: Ciasto własnego wypieku, herbata owocowa, owoce

Obiad: Rosół z makaronem i koperkiem, kotlet schabowy, ziemniaki, pomidor z cebulą i oliwą, kompot

Czwartki:

Śniadanie: Chleb ze słonecznika/razowy z masłem, pasta z jaj z rzodkiewką i szczypiorkiem, herbata z cytryną słodzona miodem

II Śniadanie: Bułka maślana z masłem  i nutellą/dżemem, mleko parzone.

Obiad: Zupa kalafiorowa  , pulpety drobiowe z koperkiem w jarzynach, kasza bulgur/kasza jęczmienna, sałata ze szczypiorem i rzodkiewką i śmietana i jogurt naturalny, kompot


Śniadanie: Paluch z ziarnami, serek almette z pomidorem , herbata  z cytryną

II śniadanie: Budyń z sokiem, baton musli

Obiad: Kapuśniak z ziemniakami, szynka duszona w jarzynach, ryż, sałata ze szczypiorem i jogurtem  naturalnym, kompot

 

Piątki:

Śniadanie: Zacierka na mleku, paluch  z ziarnami  i masłem, owoce Bz/kanapka z wędliną, masłem i pomidorem

II śniadanie: Chleb mieszany z masłem , szynką , serem żółtym, pomidorem, herbata z cytryna

Obiad: Zupa z soczewicy, krokiety rybne, ziemniaki, surówka z  młodej kapusty, papryką , koperkiem zielonym z olejem, kompot


Śniadanie: Płatki owsiane na mleku, bułka maślana z masłem.

II śniadanie: Chleb razowy/wiejski  z masłem, kiełbasa krakowska-sucha, sałata, pomidor, herbata z cytryną

Obiad: Zupa ogórkowa ,pierogi leniwe z serem  lub naleśniki ze śmietaną i jogurtem naturalnym, kompot


* owoce sezonowe

* woda mineralna: bez ograniczeń

kucharka: Oksińska E

intendent: Kozak.J